Nu är den över...

Konserten i Konserthuset alltså.
Det är konstigt det här med adrenalinkicken man får inför en viktig konsert. Man och man, jag menar "som JAG får..."
Jag ÄLSKAR att sjunga, stå på scen. Jag älskar att spela piano. Jag älskar musik. Jag älskar pirret som man... JAG, menar jag, får sekunderna innan jag ska in på scen. Förväntan, lusten att sjunga, spela eller framföra det man jobbat med i några intensiva dagar, längtan att dela det med den kanske förhoppningsvis lika förväntansfulla publiken... Sen står man där... applåderna har lagt sig och man ser allas ögon riktade mot sig, själv fixerar man dirigenten med sina ögon, sångarkollegorna med sina öron och... Ja, där gick starten! Sen finns ingen återvändo.

HALLELUJA!!! Allt är över och applåderna väller över oss. Dessa glada, nöjda ansikten. Vissa ställer sig upp! TACK!!!
Man vill bara skrika "TACK SÅ MYCKET!!!! Guuu va gulliga ni är!!!"

(Sveriges Radio spelade in hela konserten som ska sändas någon gång i maj. Håll utkik!)

Till slut tågar man ut från scen, lite kramar kollegor emellan, snabba kommentarer som "fan, hörde du mitt fel där?", eller "NU fick jag till den där tonen!" Sen skiljs man åt, med önskningar om att återses snart igen. Vid något annat konserttillfälle. Allas önskan men inte mångas verklighet.

Vissa springer från jobb till jobb så de sjunger nästan sönder rösten medan vissa sitter vid telefonen och ber till Kosmos eller Gud eller nå'n att det trillar in underbara och bra betalda jobb.

... vänta! Min telefon ringer!!!!.....


Uppdatering: Sveriges Radio P2 sänder konserten 11 maj kl. 21.00 på kvällen.

Kommentarer
Postat av: Bejcon

Du (ni) var kanonbra! Som alltid! :-D



SR P2 sänder koncerten den 11 maj kl 21:00 på kvällen! Så du vet...

2009-04-20 @ 11:17:47
URL: http://bejcon.webblogg.se/
Postat av: Gonca

Tack så mycket DarlingBejcon! För lovorden och infot om sändningen. Ska bli spännande att lyssna på.

2009-04-21 @ 10:19:02
URL: http://piano.blogg.se/
Postat av: Lena

Så roligt Gonca!

Grattis,Grattis!

2009-04-26 @ 22:32:06
URL: http://lenjangel.webblogg.se/
Postat av: Gonca

Hej Lena!

Ja, det var otroligt roligt och underbart! Lyssna gärna på P2 när det är dags.

2009-04-28 @ 11:41:22
URL: http://piano.blogg.se/
Postat av: Alexandra-Vill du bli veckans blogg?

Kul! Vem vet. Kanske är du en berömd pianist en dag?

2009-04-28 @ 20:38:08
URL: http://pianot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0