Förväntan och spyor...

Jaha, så var den nervpirriga men dock så efterlängtade konserten över. Man går på repen, man övar på tunnelbanan (med medresenärer som tror man är en konstig prick som eventuellt rymt någonstans ifrån), i hemmet (med undrande grannar om vad för läten det kan vara), övar som en dåre som bara längtar efter att få sjunga men känner ändå när de sista takterna närmar sig på konserten "GUUUUU va skönt, snart, snart är det över...!"
Det var mest nyskriven musik vi sjöng. Bland annat på japanska och en massa konstiga läten vid sidan om. Det krävdes 110% koncentration.

Jag är van vid det här laget att ha dessa blandade känslor. Jag sjöng solo vid en konsert förra året. Det var första gången jag hade så mycket solo, vilket gjorde mig så nervös att jag bokstavligen var spyfärdig men samtidigt längtade att få stå där och öppna munnen, i hopp om att det enbart kom ut skönsång och inte lunchrester, självklart. 

Nu i veckan spelar vi in ett av styckena på skiva. Tack och lov på svenska. Texter ur Höga visan. Härlig musik av B. Tommy Andersson, "Kyssar vill jag dricka". Kan rekommenderas... när skivan väl är ute.

Ha en skön vecka med mycket musik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0