Skeppsholmens kyrka...

Då var det dags igen! Jag sjunger med Ensemble Villancico nu på söndag i Skeppsholmens kyrka, som numera heter Eric Ericsonhallen. Kl. 18 ska min ensemble och Eric Ericsons Kammarkör dela på programmet. De ska sjunga rysk körmusik, bl.a. min absoluta favoritkompositör Rachmaninovs verk Vesper, som jag bara ÄLSKAR! Jag vill OCKSÅ sjunga den... men jag får "nöja" mig med att sjunga latinamerikansk barock- och renässansmusik. Inte illa det heller för den delen. Vi har dessutom väldigt duktiga dansare med som förgyller det hela.  
Inträdet kostar 120 riksdaler.

Varmt välkomna!
 


(Länken till Vesper går till en av mååånga YouTube-snuttar på alla satser ur detta fantastiska verk. Lyssna och njut).

Kommentarer
Postat av: August

Hej!

Hittade just din blogg. Kul! Ska läsa... :)

Hej fr

/A

2011-10-06 @ 01:02:37
URL: http://music.linnman.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0